Seiling er kanskje noe du kunne tenkt deg å prøve en gang? Nå har du faktisk sjansen!

Grimstad Seilforening søker nemlig etter faddere for noen av sine Grimstadjoller!

Grimstadjollene har jo best av å være på vann i løpet av sesongen, og å ikke stå og tørke inn på et lager. GSF tilbyr derfor å få være fadder for en av seilforeningens grimstadjoller og disponere den fritt gjennom sesongen.

GSF har per i dag 3 grimstadjoller til disposisjon, i litt ulik forfatning. Den beste båten er i god stand og krever lite av kunnskap og innsats for å få klargjort for sesongen. Det er stort sett litt pussing og maling, og så på med bunnstoffet.

Den andre er GJ-73 “Ja-Ja” som trenger å få reparert fenderbordet litt langs ene skutesiden, men ellers i brukbar stand.

Og den tredje båten er et renoveringsprosjekt, om noen kunne tenke seg å prøve på det. De to sistnevnte båtene vurderer også styret i Seilforeningen å selge billig eller gi bort, og vil dermed kunne være mulig å få overta til odel og eie etter å ha prøvd det ut en sesong eller to.

Grimstadjollene er i en opplagshall på Støle, og der vil det alltids være noen til stede som kan guide vårpussen, hjelpe til med sjøsettinga og hjelpe en i gang med selve seilinga. Så er du nysgjerrig på dette, så er det en helt unik og svært billig måte å få testa ut seiling på!

Seilforeningen dekker kostnadene både for opplagshall og bryggeplass ved Seilsenteret på Grooseneset, så dette er en rimelig måte å teste ut om seiling og/eller Grimstadjolle er noe for deg.

Om du vil bli Grimstadjolle-fadder er det bare å kontakte oss på e-post kjolbat@seilforening.no for mer informasjon!

Avtaleskjema